środa, 6 listopada 2013

Batat z brukselką na ostro + Inspirująca Środa

Witajcie!
Wczoraj na Lunowym facebooku dodałam post o tym, że jadłam pyszny, zdrowy obiad i obiecałam, że Wam go dziś zaprezentuję. Bardzo wpasowuje się w konwencję mojego 21-dniowego wyzwania (i właściwie jest jego wariacją na temat). Jest to jedno z pyszniejszych dań, jakie miałam okazję ostatnio jeść i jest:
  • zdrowe
  • wyśmienite
  • dietetyczne
  • bez dodatku oliwy
  • bez dodatku soli
  • szybkie!
 Prezentuję Wam batata z brukselką na ostro!


Składniki (na 1 porcję):
  • pół średniego batata (ok. 110 g)
  • 10 brukselek
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • szczypta pieprzu cytrynowego
  • szczypta chili w proszku
  • szczypta rozmarynu
  • igiełka szafranu

Brukselki i batata obieramy (batata jeszcze kroimy w małą kostkę) i wrzucamy na górne pięterko garnka do gotowania na parze, a na dół wlewamy wody do połowy wysokości. Od momentu zagotowania wody, gotujemy warzywa przez 15-20 minut. W międzyczasie przygotowujemy sos. Do 3 łyżek jogurtu wsypujemy nasze przyprawy i intensywnie mieszamy. Gdy warzywa są gotowe, przekładamy je na talerz i polewamy pysznym sosem. I uwierzcie mi, nie trzeba dodawać soli!

Całość ma niecałe 200 kcal, a ja byłam tym daniem naprawdę porządnie najedzona. 
Dla głodomorów - myślę, że idealnie pasują do kurczaka, jeśli taka ilość to dla Was mało lub nie najadacie się warzywami.


*******


A teraz czas na inpirującą środę!



Najbardziej bawi mnie ta muffinka. I niestety jest to bardzo częste (jestem na diecie, więc przecież nie zjem czekoladowej babeczki! Ale jagodowa to co innego... w końcu borówki są bardzo zdrowe :D Kto tak nigdy nie pomyślał, ręka do góry! Na całe szczęście to już przeszłość, nie można się oszukiwać!)




























Wygląda mega fajnie. Nie mogę się doczekać szczegółów!

To by było na tyle. :)
Trzymajcie się ciepło (i zdrowo!)
Luna

3 komentarze:

Dziękuję za wszelkie komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...