niedziela, 21 lipca 2013

Odkrycie tego lata - BATATY

Witajcie!
Dzisiaj chciałam się z Wami podzielić moim ostatnim odkryciem, które myślę, że będę mogła nazwać odkryciem tego lata, a jest nim... Batat (inaczej patat / słodki ziemniak). Jeśli zrobicie wg mojego przepisu, wyjdzie Wam PYSZNY :) Bataty są dużo smaczniejszą odmianą tradycyjnych ziemniaków. Ponadto wszędzie je zachwalają i są polecane w przeróżnych dietach. Mają bardzo dużo witamin i jeśli ufać internetowym, przeróżnym źródłom, to są pomocne w spalaniu tłuszczu! :) A zatem.... zapraszam na bataty!


Składniki na 3 porcje:
  • 1 duży batat
  • oliwa z oliwek
  • zioła prowansalskie, sól

Obieramy batata i kroimy go na mniejsze kawałki, jakby duże frytki. Następnie obtaczamy je w mieszance przypraw z oliwą, odstawiamy na kilkanaście minut, a następnie kładziemy na papier do pieczenia ułożony w blaszce. Blachę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni z termoobiegiem i pieczemy. Robiłam już kilka razy, zawsze wstawiałam na inny czas. Jeśli lubicie takie mięciutkie, jak puree, tylko w spieczonym wierzchu (tak jak ja:) ), to polecam piec przez 25-30 minut. Jeśli jednak wolicie, jak są twardsze w środku i takie... konkretne (jak moja Mama), to ok. 20 minut powinno być ok :) Na ostatnie minuty pieczenia możecie polać masłem, jeśli nie zależy Wam szczególnie na kaloriach ;)
Bataty mają prawie same zalety, a życie nie jest takie kolorowe ;) Więc jeśli ktoś z Was zna jakieś wady tych słodkich ziemniaków (oprócz ceny, oczywiście :<) to proszę mnie śmiało w komentarzach informować!
Pozdrawiam serdecznie,
Luna
PS Podobno można używam batatów w deserach, tak jak np. marchewkę w cieście marchewkowym, także zapewne jeszcze coś się z batatami tu pojawi ;)

20 komentarzy:

  1. Pataty są pyyyszne :) Ja po raz pierwszy jadłam je jako placuszki.

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja jeszcze nie jadłam batatów:) może się skuszę:)
    wg takiego samego przepisu robię czasami zwykłe ziemniaki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak tylko dorwę bataty od razu to zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie jadłam, musze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam na nie straszną ochotę, jednak nigdzie nie mogę ich dostać ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesli spotkam bataty, może się skuszę ; )

    OdpowiedzUsuń
  7. gdzie je zakupiłaś? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdzie ich nie widziałam, a chciałabym spróbować.. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszności! można je dostać też w Piotrze i Pawle ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. a ze zwykłymi ziemniakami też zadziała? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie tak ;) ja próbowałam tego:
      http://fantazje-luny.blogspot.com/2012/04/zdrowe-frytki.html

      Usuń
  11. Zupa krem z batatów z kiełbaską chorizo ... prze - py- szna !

    OdpowiedzUsuń
  12. nigdy nie używalam w swojej kuchni choć wiele razy widzialam do kupienia w sklepach spożywczych. Twój post tym bardziej zachecil mnie do ich kupienia

    OdpowiedzUsuń
  13. można dostać w niektórych Biedronkach :)..własnie zakupiłam..i szukałam fajnego zdrowego przepisu,żeby nie profanować od razu ich wszystkich PRO właściwości ;).zabieram sie do dzieła, .smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szczególnie polecane w diecie cukrzycowej! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...