poniedziałek, 11 lutego 2013

Zdrowe ciastka z jabłkami i cynamonem

Witajcie!
Dzisiaj podam Wam przepis na przepyszne żytnie ciastka z jabłkami i cynamonem, które idealnie pasują do porannej kawy. Nie są bardzo słodkie, przez co czuć jabłka i cynamon. Takie ciasteczka perfekcyjnie sprawdzą się też w roli przekąski, deseru. Bardzo Wam polecam! Niestety, popsuła mi się kuchenna waga, więc używałam miar łyżkowo-szklankowych ;)


Składniki (na 16 sztuk):
  • 2 szklanki mąki żytniej razowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki stewii
  • 80 ml maślanki
  • 2 kopiaste łyżki masła
  • 1 jajko
  • 1 jabłko
  • 2 łyżeczki sproszkowanego cynamonu
Przepis pożyczyłam od Whiness, jednak marchewkę zamieniłam na jabłko i cynamon, mąkę użyłam razową, więc jej nie przesiewałam. Konsystencja wyszła zupełnie nie na "rozwałkowanie", więc przepis po modyfikacjach wygląda tak:
Najpierw ścieramy obrane, pokrojone jabłko. Posypujemy cynamonem, mieszamy i zostawiamy na kilka godzin. Potem odsączamy sok. Mąkę mieszamy ze stewią, proszkiem do pieczenia. Dodajemy masło i staramy się rozrobić, żeby miało konsystencję kruszonki. Jajko miksujemy z maślanką i dodajemy do suchych składników. Następnie dodajemy odsączone starte jabłko z cynamonem i mieszamy ręką. Następnie na wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia blachę wykładamy ręką ciasto tak, żeby były na wielkość ok. 1/3 dłoni. Wkładamy do pieca na 200 stopni na 20 minut.
Smacznego!

Pozdrawiam Was serdecznie!
Luna
PS Dziś jest 2 dzień fazy 3 diety 17-dniowej :)

6 komentarzy:

  1. Mają uroczy kształt :)
    Porywam jedno do herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi pysznie :).
    Ech. Za dużo już tych rzeczy do wypróbowania ;D.

    OdpowiedzUsuń
  3. wow ale super ciacha , podoba mi się ten przepis ;D pysznie i zdrowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, muszą być przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam pycha!
    wyglądają bosko!;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...