czwartek, 29 listopada 2012

Maślane ciasteczka pokochane przez Wojtka

Witajcie!
Dzisiaj przywitam Was przepisem na maślano-cukrowe ciasteczka, które mój Wojtek pokochał od razu. Przygotowałam je z okazji 26 listopada - naszej rocznicy :)
Też uważam, że wyszły wyjątkowo smaczne, były kruche, delikatne i słodkie :)



Składniki:
  • 250 g mąki
  • 140 g cukru
  • 130 g masła roślinnego
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
Przesiewamy mąkę, a następnie wsypujemy ją do miski, dodajemy masło w temperaturze pokojowej i ucieramy (najlepiej miksować pod przykrywką). Dodajemy cukier, wbijamy jajko i dalej miksujemy. Ciasto wstawiamy na ok. 15 minut do zamrażalnika. Po tym czasie, rozwałkowujemy ciasto na grubość ok. 0,5 centymetra i wykrawamy kształty. Wykładamy ciasteczka na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, wstawiamy do rozgrzanego na 175 stopni piekarnika i pieczemy ok. 20 minut na obu grzałkach.
Wyszły naprawdę pyszne!

Do ozdabiania użyłam stempelków Tchibo i początkowo też użyłam ich przepisu na ciasteczka, ale kompletnie mi nie wyszły... ciasto w ogóle się nie chciało scalać. Trudem wycięłam ok. 10 serc, następlowałam, ale ledwo co widać. Nie wstawię przepisu, gdyż nie wyszedł, ale zdjęciem Was uraczę :)



Oczywiście, Wojtusiowi smakowały bardzo ;) Ja uważam, że były fajne do herbaty, takie herbatniki z nich wyszły.
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę smacznego!
Luna

11 komentarzy:

  1. Też mam te stempelki:-) Dzięki za info o przepisie zamieszczonym w nich, nie będę się za niego zabierała w takim razie. A Twoje ciasteczka super wyszły:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze ciasteczka :) Nic dziwnego, że smakowały.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję :-) Życzę kolejnych udanych rocznic i wypieków... :-)

    A czy mogę prosić o zdradzenie gdzie można kupić takie stempelki? Czy foremki...? Takie do robienia literek i cyferek. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :-) Dobrze się składa, bo dziś będę akurat w tym sklepie. :-)))

      Usuń
  4. oo jak słodko :) mojemu Wojtkowi pewnie też by smakowały ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł z tymi cyferkami :) Urocze!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny ten Twoj blog:)
    Ciekawe i smaczne przepisy!
    Zapraszam do mnie i pozdrawiam!
    http://moojekoolry.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  7. Ile wychodzi mniej wiecej takich ciasteczek z przepisu?:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...