piątek, 6 kwietnia 2012

Tutto in uno, czyli wyśmienity włoski omlet

Witam!
Polecam ten przepis każdemu bez wyjątku, kto choć na chwilę chciałby się przenieść we włoską, sielankową atmosferę!



Przed chwilą wpadłam do kuchni i postanowiłam zrobić swoją wersję TEGO omleta. W sumie jest to bardzo luźna interpretacja tego przepisu... U mnie znalazły się 2 jajka, łyżka mąki razowej, pół małego serka wiejskiego light, 3 suszone pomidorki koktajlowe i 5 oliwek przekrojonych na pół. Nic nigdy nie kojarzyło mi się aż tak z Włochami. Konsystencja nie jest wymarzona - omlet rozpada się, ale nie jest to żadną ujmą, smak jest tak niepowtarzalny, że nawet nie spojrzysz na niezdarny wygląd.

Składniki:
  • 2 białka
  • 2 żółtka
  • łyżka mąki razowej
  • 75 g serka wiejskiego light
  • 3 suszone pomidory (6 połówek)
  • 5 oliwek przekrojonych na pół
  • łyżeczka masła
  • oregano, bazylia
  • łyżeczka oliwy z oliwek do posmarowania patelni
Ubić na twardo 2 białka, potem dodać delikatnie żółtka, łyżkę mąki razowej, serek, pomidory, oliwki, masło i przyprawy. Posmarować patelnię oliwą z oliwek, rozgrzać ją, wlać ciasto i piec na najmniejszym ogniu. Przewrócić na drugą stronę (u mnie się rozpadał, ale to naprawdę nic nie zmieniło w smaku:) ), przełożyć na talerz, zjeść i mieć silną wolę, żeby nie pójść zrobić drugiego :)
Obiecuję, że jeśli tylko lubicie włoską atmosferę, to pokochacie te placuszki! Serek wiejski dodaje konkretności omletowi - bardzo fajnie się roztapia i ciągnie, a zapach, który zostaje w kuchni jest niezastąpiony! Całość ma ok. 300 kcal.
Pozdrawiam serdecznie!
Luna

Wpis bierze udział w:

3 komentarze:

  1. Nie ważne, czy się rozpada, czy nie. Ważne, że pysznie smakuje;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skusilabym sie na taki lekki omlet!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam dziś omlet, ale niestety bardzo się rozpadał. Szkoda, bo smak rzeczywiście bardzo dobry, ale fajnie by było, gdyby na talerzu też ładnie wyglądał. Mój niestety nie przypominał tego, który jest na zdjęcia przy przepisie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...