sobota, 7 kwietnia 2012

Mleczne ciasteczka razowe + życzenia wielkanocne

Witam Was po raz kolejny!
U mnie w rodzinie tradycja dawania prezentów na Wielkanoc jest bardzo praktykowana i jestem BARDZO zadowolona z tego od mojej Mamy. Otóż dostałam słownik polsko-włoski! Jestem taka szczęśliwa! :) Oczywiście, towarzyszyły mu czekoladowe króliczki (zdecydowanie nie-dietetyczne) od Lindta. Mmmm... jeśli ich nie próbowaliście - to nie próbujcie. Uzależniają obrzydliwie ;)
Żeby post nie był bezwartościowy, podam Wam przepis na mleczne ciasteczka razowe, które upiekłam z okazji Świąt dla mojego Ukochanego. Jest on wielkim fanem piegusków, więc postanowiłam, że zrobię Mu takie podobne do nich. Przepis zaczerpnęłam z cudnego WhitePlate i oczywiście trochę zmodyfikowałam, jak zawsze ;) Ciasteczka wychodzą bajeczne i nabierają fantastycznego smaku po zamoczeniu w mleku! Przynajmniej wg mnie... :)



Porady, które Ci się przydadzą:
  • Do nakładania ciasta na blachę używaj naprawdę małej łyżeczki - ciasteczka początkowo zajmują małą powierzchnię, jednak podczas pieczenia "rozlewają się" i zajmują 2 razy tyle powierzchni co na początku
  • polecam aromaty w proszku, ja tu użyłam ćwierć łyżeczki aromatu czekoladowego i ćwierć waniliowego, ale Ty wybierz wg swoich upodobań :) Aromaty nadają nie tylko pięknego zapachu, ale też smaku ciasteczkom!
Składniki:
  •  2 i 3/4 szklanki mąki razowej żytniej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody
  • 200 g zimnego masła roślinnego pokrojonego w kostkę
  • 1 szklanka i 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 2 jajka
  • 150 ml mleka 0,5 %
  • pół tabliczki gorzkiej czekolady
  • dwie łyżki rodzynek (wcześniej rozmoczonych w wodzie)
Mąkę, proszek do pieczenia i sodę wymieszać w jednej misce. W drugiej misce zmiksować masło i cukier. Potem wsypać aromaty, a następnie wbijać po jednym jajku. Potem, jak już nabierze to w miarę jednolitej konsystencji, wlać mleka i miksować. Następnie wsypać rodzynki i drobno pokrojoną czekoladę, wymieszać, ale nie miksować.
Wsadzic do pieca na 160 stopni na 10-15 minut.
Wychodzi z tego ok. 50 ciastek :) Jedno ma wartość ok. 90 kcal.
Pozdrawiam i życzę ciepłych, rodzinnych Świąt, duużo radości, zdrowia i uśmiechu!
Luna

2 komentarze:

  1. pięknych
    Świąt życzę
    oprószonych cukrem pudrem

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje za życzenia i również życzę radosnego Alleluja!
    :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...